tirsdag 24. februar 2009

Rolf

Om meg selv
Jeg heter Rolf K. Baltzersen og jobber som førstelektor ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold. Her jobber jeg mye med problemstillinger knyttet til pedagogisk bruk av IKT. Jeg underviser på studiet IKT for lærere og er også prosjektleder for Lærende nettverk i Østfold. Dere kan lese mer om arbeidet mitt i bloggen min. Det er også jeg som har ansvaret for å koordinere dette nettbaserte studiet i digitale fortellinger.

Om studiet
Det er første gang jeg administrerer et rent nettbasert studium, så noe av dette er dessuten nytt for meg. Jeg er derfor veldig åpen for tilbakemeldinger fra dere om hvordan dere opplever studiet underveis. Dette er faktisk også det første studiet i Norge som retter seg spesifikt inn mot bruk av digitale fortellinger i skolen. Jeg har stor tro på at denne type fortellinger vil få en sentral plass i undervisningen. Ved å delta på dette studiet vil du være med på å definere hvordan man kan gjøre dette på en god måte.

Til høsten er tanken at Høgskolen i Østfold kjører dette studiet som en del av sin ordinære studieportefølje. Ellers kan jeg nevne at utviklingen av vårens studium er delvis finanisert av Norgesuniversitetet.

Min første digitale fortelling lagde jeg forøvrig 28 oktober 2007. Den finner dere her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar